Wat is de HubSpot CMS Hub?

Jouw website is hét visitekaartje van jouw bedrijf en vaak het eerste wat (potentiële) klanten zien. Het is vanzelfsprekend dat jij meteen een goede indruk wilt achterlaten. Maar wat als er iets niet goed werkt? Of je wilt een aantal aanpassingen doen en nieuwe pagina’s maken? In sommige gevallen is dit zelf op te lossen, maar vaak zal je terugkomen bij de ontwikkelaar van jouw website. Hier gaat veel tijd en geld in zitten. Tijd waarin je misschien wel (potentiële) klanten misloopt. Dit is waar de HubSpot CMS Hub de oplossing kan bieden.

Een Content Management Systeem (CMS) zorgt ervoor dat jij gemakkelijk jouw website kunt ontwikkelen, gebruiken en aanpassen. Bij Webiteers maken wij al lange tijd gebruik van het gebruiksvriendelijke CRM-systeem HubSpot. Dit systeem beschikt over een CMS Hub met verschillende features die je een hoop tijd besparen en helpen bij het groeien van jouw bedrijf. In dit blog vertellen we je meer over de HubSpot CMS Hub en wat je er allemaal mee kunt.

In dit blog bespreken we:

New call-to-action

 

Wat is HubSpot?

Het CRM-systeem HubSpot is gebaseerd op de inbound methode en helpt jou als bedrijf groeien. Dankzij HubSpot kunnen sales, marketing en service samen werken binnen één platform. Zo biedt HubSpot een compleet overzicht van alle data die je nodig hebt. Hierdoor wordt ook het rapporteren en optimaliseren vereenvoudigd. En dat allemaal vanuit één centrale omgeving.  

HubSpot bestaat uit verschillende Hubs waar je uit kunt kiezen, zoals de Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub. Deze kunnen ook makkelijk gecombineerd worden. Je kiest dus alleen voor Hubs die jij echt nodig hebt voor jouw bedrijf. Wil jij alles van jouw website zelf in de hand hebben? Dan is de CMS Hub de oplossing voor jou.

Toch liever een CRM-systeem? Lees dan 'Salesforce vs. HubSpot' en ontdek welke het beste bij jou past.

Wat is de HubSpot CMS Hub?

Met de CMS Hub van HubSpot kan je een krachtige, veilige en gemakkelijk te gebruiken website ontwikkelen. Vervolgens kun je eenvoudig aan de slag met het uitwerken van blogs, landingspagina’s en andere content, allemaal vanuit één overzichtelijke omgeving. Zo creëer je de perfecte kennismaking tussen (potentiële) klanten en jouw bedrijf.

De CMS Hub is een ideale tool als je zelf eigenaar wilt zijn van jouw website. Hiermee heb je aanpassingen zelf in de hand, waardoor je niet afhankelijk bent van een ontwikkelaar. Zo zijn nieuwe pagina’s gemakkelijk toe te voegen en aan te passen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om jouw website en de interacties van (potentiële) klanten op jouw website te personaliseren. Dankzij de mogelijkheid om alles vanuit één omgeving te managen,hoef je niet langer te wisselen tussen verschillende  applicaties.

Ben jij al in het bezit van de CMS Hub, maar kom je er niet helemaal uit? Wij kijken graag samen naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen. Neem gerust contact met ons op. 

>> Lees ook: Welke CMS-systemen zijn er en welke passen bij jou?

De features van de CMS Hub en hoe je ze gebruikt 

Het is vanzelfsprekend dat je zo snel mogelijk het beste uit de CMS Hub wilt halen. Alleen kan het implementeren van nieuwe software uitdagend zijn. Daarom is het verstandig om te kijken naar de mogelijkheden in het CMS en hoe de drie fases van de inbound methodiek daarop het beste aansluiten.

Nog niet bekend met de klantreis van HubSpot? Neem dan eens een kijkje naar HubSpot’s Flywheel

CMS Hub features voor de Attract stage

In de attract stage wil je mensen naar jouw website leiden door het delen van waardevolle content.

  • Dynamische content - de HubSpot CMS Hub maakt het mogelijk om content af te stemmen op jouw bezoekers en welke acties ze al op jouw website hebben genomen. Zo is het mogelijk om een andere CTA (call to action) te laten zien aan iemand die al wat op jouw website heeft gedownload. 
  • A/B testen - de CMS Hub is voorzien van de mogelijkheid om website pagina's te testen door middel van een A/B test. Hierbij wordt het verkeer verdeeld over twee varianten van een pagina. Zo kun jij vervolgens analyseren welke pagina de beste resultaten levert.
  • Content inplannen - nieuwe blogs zijn vooruit te plannen door middel van de CMS Hub. Zet de pagina klaar en geef vervolgens aan wanneer deze live op de website moet gaan.
  • SEO-aanbevelingen - de HubSpot CMS Hub bevat standaard SEO-functionaliteiten die je verbetervoorstellen geven voor je pagina’s. Door deze verbeteringen door te voeren, verhoog je de kwaliteit van jouw websiteverkeer. 

CMS Hub features voor de Engage stage

De engage stage is bedoeld om oplossingen en resultaten te bieden aan jouw doelgroep. Dit vergroot de kans dat ze uiteindelijk klant worden.

  • Call-to-actions - met CTA’s kun je conversiepaden creëren die leads genereren. Het is mogelijk om een bestaand design te gebruiken, maar je kan ook zelf buttons maken.
  • Progressive profiling - deze functionaliteit is beschikbaar voor het inrichten van je formulieren en zorgt ervoor dat informatie gefaseerd uitgevraagd wordt. Zo vraag je alleen om informatie die nog niet in jouw database aanwezig is en die je graag wilt hebben.
  • Landingspagina’s - dankzij de CMS Hub zijn landingspagina’s gemakkelijk aan te passen aan de interesse of type organisatie van de de (potentiële) klant. Ook kan je  makkelijk inzien hoeveel conversies en nieuwe klanten deze heeft opgeleverd.

CMS Hub features voor de Delight stage

In de delight stage wil je klanten ondersteunen en tevreden houden met jouw product en/of dienst.

  • Geïntegreerd CRM-systeem - alle klantinformatie en e-mailadressen zijn op één plek te vinden met het geïntegreerde CRM-systeem. Zo kun je bezoekers makkelijk opvolgen, helpen en een gepersonaliseerde klantervaring bieden.

Extra functies van de CMS Hub

  • Drag and Drop systeem - de pagina’s op jouw website zijn gemakkelijk te maken en aan te passen via een drag and drop systeem. Zo is het mogelijk om eenvoudig CTA’s en contentblokken aan een pagina toe te voegen, door die te slepen vanuit het gegeven menu.
  • Redirects - verander je de URL van een pagina? Of wil je een pagina niet meer op de website hebben? Met de CMS Hub leg je gemakkelijk redirects aan. Goed om te weten is dat je deze mogelijkheid ook hebt met de Marketing Hub Professional en Enterprise.
  • Gebruiksklare website-thema’s - HubSpot biedt verschillende website-thema’s aan die vervolgens op te maken zijn in jouw huisstijl. Hierdoor bespaar je enorm veel tijd en hoef je niet te coderen bij het maken en inrichten van je website.
  • Meerdere talen - HubSpot’s CMS Hub maakt het mogelijk om verschillende taalvarianten van jouw website te maken.

Kosten van de HubSpot CMS Hub 

Met de CMS Hub van HubSpot kun je gemakkelijk jouw website vormgeven, beheren en de resultaten ervan bekijken. Natuurlijk hangt hier wel een prijskaartje aan vast. HubSpot’s CMS Hub is individueel af te nemen en is verkrijgbaar in de volgende pakketten: 
  • € 0/month (Free)
  • € 25/month (Starter)
  • € 400/month (Professional)
  • € 1,180/month (Enterprise)

Goed om te weten is dat er verschillen zijn tussen de pakketten. Hoe duurder het pakket, hoe meer tools er beschikbaar zijn en hoe minder restricties je hebt.

>> Lees ook: HubSpot vs. Wordpress: Welk CMS past bij jou? 

Aan de slag met de HubSpot CMS Hub

Hopelijk ben je na het lezen van dit blog klaar om aan de slag te gaan met het HubSpot CMS. Wij wensen je veel succes (en plezier) met het inrichten van je website.

Naast dat we alle informatie over starten met HubSpot in ons eBook hebben opgesteld, bieden we ook een gratis HubSpot demo aan om jullie de kans te geven eerst het platform van binnen te bekijken. 

Vraag een demo aan

Meer weten over de verschillende hubs en features van HubSpot? Lees direct meer over: