B2B E-mailmarketing

Groeien met je bedrijf door een krachtige e-mailmarketingstrategie

Wat is B2B e-mailmarketing?

Way to
victory

B2B e-mailmarketing is een digitale marketingstrategie waarbij bedrijven en organisaties e-mails gebruiken om hun aanbiedingen en informatie rechtstreeks naar potentiële en bestaande klanten te sturen. Het is een krachtig instrument in de wereld van digitale marketing, waarmee je op een persoonlijke en directe manier contact maakt met je doelgroep.

B2B e-mailmarketing biedt bedrijven de mogelijkheid om direct te communiceren met hun doelgroep. Hierdoor is het effectief voor het opbouwen van klantrelaties en het stimuleren van conversies. Doordat B2B e-mailmarketing vaak een tijdrovende taak is, besteden organisaties het veelal uit aan online marketing bureaus zoals Webiteers. 

Ook liever hulp bij je e-mailmarketing? Neem vrijblijvend contact met ons op en dan bespreken we samen wat de mogelijkheden zijn voor jouw situatie.  

Neem contact met ons op

wat is b2b emailmarketing-1

Waarom zet je e-mailmarketing in voor B2B?

Nurture and
generate
leads

Direct contact

E-mailmarketing stelt je in staat om direct in contact te komen met je doelgroep. In tegenstelling tot andere marketingkanalen (zoals social media), waar je afhankelijk bent van algoritmes en tijdlijnen, belanden je e-mails rechtstreeks in de inbox van je contacten. De kans op zichtbaarheid en betrokkenheid is hierdoor groter. Door het aanmelden voor je maillijst, hebben ze zelf al aangegeven dat ze geïnteresseerd zijn in je product/dienst.

Opbouwen van relaties

Met e-mailmarketing bouw je relaties op met je contacten. Door waardevolle content, tips en advies te delen, win je het vertrouwen van je doelgroep en positioneer je jezelf als een autoriteit binnen jouw branche. Hierdoor vergroot je de kans dat jouw contacten in de toekomst klant worden of herhaalaankopen doen. Ook werkt dit goed voor de delight fase van HubSpot’s Flywheel.

Gerichte en gepersonaliseerde communicatie

Met e-mailmarketing segmenteer en personaliseer je e-mails op basis van de interesses, voorkeuren en het gedrag van je contacten. Hierdoor biedt je relevante en gepersonaliseerde content aan, wat de kans vergroot dat ontvangers je e-mails openen, lezen en/of reageren.

Verhoogde conversie

E-mailmarketing is een effectieve manier om conversies te stimuleren. Door het versturen van gerichte aanbiedingen, exclusieve kortingen of speciale acties zet jij je contacten aan tot aankopen of andere gewenste acties.

Meetbare resultaten

Een groot voordeel van e-mailmarketing is dat je de resultaten nauwkeurig kunt meten. Met behulp van e-mailmarketingsoftware zie je hoeveel mensen je e-mails openen, op links klikken, conversies converteren en meer. Deze gegevens stellen je in staat om je e-mailmarketingstrategie voortdurend te optimaliseren en te verbeteren.

B2B E-mailmarketing feiten

Know
your
facts

31% van B2B marketeers zeggen dat nieuwsbrieven via e-mails de beste manier zijn om leads te nurturen

→ E-mail is het op twee na meest gebruikte owned-media platforms dat B2B-marketeers het afgelopen jaar hebben gebruikt om content te verspreiden.

→ B2B-marketeers zeggen dat e-mailbetrokkenheid de op drie na meest inzichtelijke metric is bij het evalueren van prestaties in het afgelopen jaar, meer dan sociale media, zoekranglijsten en leadkwaliteit.

Gespecialiseerd in e-mailmarketing

DISCOVER
THE WAY
TO VICTORY

Bij ons vind je de expertise die nodig is om jouw organisatie te ondersteunen bij het opzetten van een effectieve email marketingstrategie binnen HubSpot.

We staan klaar om je te helpen met verschillende aspecten, zoals het opzetten van doelgerichte contactsegmentatie, het beheren van e-maillijsten, het ontwerpen van aantrekkelijke e-mails, het creëren van relevante content en het monitoren van de prestaties.

Samen met jou streven we ernaar om jouw doelstellingen te behalen en tillen we je e-mailmarketing naar een hoger niveau.

Ben je nieuwsgierig naar de voordelen die e-mailmarketing kan bieden voor jouw online marketing? Neem dan contact met ons op en ontdek samen met ons de mogelijkheden die passen bij jouw specifieke situatie.

Neem contact met ons op

Inbound Marketing Guide

More
Inbound
eBook

Gratis e-book

Klaar voor de overwinning met Inbound Marketing? Vul je naam en e-mailadres in en ontvang gratis ons e-book in je inbox.

Ja, ik wil overwinningen behalen met Inbound Marketing!