HubSpot Marketing Hub: Alles over de features & tool

Je kent het wel. ’S ochtends start je met het schrijven van een blog in Google Docs, daarna probeer je via een handige tool je social media posts te plannen, wat wordt gevolgd door een nieuwsbrief via jouw aangeschafte mailsoftware. Zal ik vast stoppen?

Want alleen al het analyseren van deze drie verschillende content stukken wordt al een heuse uitdaging door de meerdere software systemen. Laat staan het opzetten en analyseren van een campagne (of meerdere tegelijkertijd). Hoewel je een medaille mag krijgen voor je geoefende multitask skills, hebben wij goed nieuws voor je: dat kan makkelijker.

Door het gebruiken van een geïntegreerd CRM-systeem, zorg je ervoor dat je alle benodigdheden op één plek hebt. Bij Webiteers maken we al jaren gebruik van HubSpot. HubSpot is één van de krachtigste en meest gebruiksvriendelijke CRM-platformen die bestaan. 

Het bekende CRM-platform beschikt over een Marketing HUB met verschillende features die ontworpen zijn om het beste uit je organisatie te halen én helpt je een hoop tijd te besparen. In dit blog nemen we de HubSpot marketing HUB onder de loep en vertellen we wat je ermee kunt.

In dit blog bespreken we:



Wat is de HubSpot Marketing HUB?

Met de Marketing HUB van HubSpot kan je gemakkelijk je social media managen, automated mails versturen, content beheren, gepersonaliseerde contactformulieren creëren, campagnes opzetten (en nog veel meer), vanuit één overzichtelijke omgeving. 

Door de handige features en integratie-mogelijkheden is de Marketing HUB een ideale tool, waarmee je eenvoudig op korte termijn maandelijks meer websitebezoekers kan verkrijgen, het aantal bezoekers sneller kan omzetten naar leads, leads kan onderhouden en eenvoudig door kan geven aan het salesteam. Tenminste, als je de marketing HUB op de juiste manier hebt ingericht (en bijhoudt). 

Ben jij al in bezit van de Marketing HUB, maar weet je niet goed waar het mis gaat? Neem gerust contact met ons op om samen te kijken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Start my way to victory with Webiteers.

 

De features van de marketing HUB en hoe je ze gebruikt 

Nieuwe online marketing software implementeren in je organisatie kan uitdagend zijn en je wilt natuurlijk zo snel mogelijk het beste eruit halen. Om hier op de juiste manier op in te spelen is het handig om te kijken hoe HubSpot de klantreis in kaart heeft gebracht. Iedere feature heeft namelijk zijn eigen aanvulling hierop. 

Nog niet bekend met de Flywheel van HubSpot? Neem dan eerst eens een kijkje naar: HubSpot’s Flywheel. 

Hubspot features voor de Attract stage

In de attract stage is het doel om de juiste mensen aan te trekken door waardevolle content en conversaties. 

  • Blog Management - Met deze feature worden blogs gecreëerd, vooruit gepland en de prestaties ervan geanalyseerd. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om het blogoverzicht op je website aan te passen, schrijvers aan blogs te koppelen en de format te personaliseren. Hoef je eigenlijk alleen nog maar een pakkende en wervende tekst te schrijven.
  • Website Management - Door middel van de website management feature, krijg je inzicht in SEO gerelateerde onderdelen van je website. Denk hierbij aan On-page SEO, Mobile Experience, Crawling en Indexing, User Experience en meer.
  • Ad Management - Met de Marketing HUB manage je tevens je Ads op verschillende kanalen. Dit kan bijvoorbeeld op Facebook, LinkedIn, Instagram en Google. 
  • Social Media Management - Doordat HubSpot het gebruikers zo eenvoudig mogelijk wil maken, zijn ook social media posts te plannen via de marketing HUB. Deze feature wordt direct na het online zetten van een blog aangeraden en biedt een overzichtelijke manier om posts te plannen en analyseren. Wel handig om van tevoren zelf een social media kalender uit te stippelen. 

Hubspot features voor de Engage stage

In de engage stage is het doel om oplossingen en resultaten aan de doelgroep te bieden, waardoor de kans vergroot dat ze het product bij jou willen kopen.

  • Landingspagina's - Met de Landingspagina feature van HubSpot creëer je gepersonaliseerde pagina’s om bezoekers te converteren naar leads. Landingspagina’s helpen je informatie te verzamelen over potentiële klanten en bezoekers. 
  • Formulieren - Door de formulieren feature van HubSpot krijg je als marketeer de mogelijkheid om zelf te kiezen wat je wilt weten van potentiële leads. Denk hierbij na over wat belangrijk is voor jou om te weten voordat je contact met ze opneemt.  Deze formulieren ga je hierna toevoegen aan je landingspagina(s)
  • CTA-Management - Door de CTA-feature hoef je niet meer iedere pagina langs om je nieuwe Call To Action aan te passen. Naast dat die automatisch op alle plekken waar de CTA te vinden is veranderd, is die dus ook handmatig aan te passen naar jouw gewenste uitstraling en inhoudt. 
  • Email Marketing - De marketing HUB is tevens uitgebreid met de email marketing feature. Hiermee kun je eenvoudig leads nurturen, nieuwsbrieven opstellen en contacten bijhouden.
  • Marketing Automation - Met de Marketing HUB richt je ‘workflows’ in, zodat je de juiste informatie op het juiste moment geautomatiseerd naar je leads kan sturen. Maar een leuk welkomst mailtje na het inschrijven voor je nieuwsbrief hoeft natuurlijk niet direct in iemands mailbox te schieten. Zo zijn er veelvoordelen van marketing automation

Hubspot features voor de Delight stage

In de delight stage is het doel om klanten te ondersteunen en helpen met het succesvol gebruiken van het product. 

  • Smart Content Management - Om je website of e-mails in het beste jasje te steken kun je smart rules toevoegen. Hiermee bepaal je op welke manier de bezoeker je desbetreffende mail of pagina ziet. Dit kun je instellen op landen, apparaten of specifieke bezoekers. 
  • Chatbox - Met de chatbox (conversation inbox) kun je per kanaal of team specifieke berichten managen. Hierdoor onderhoud je op een makkelijke manier vanuit één plek je contacten. 

Extra functies van de Marketing HUB

  • Campaign Management - Met de Campaign feature van HubSpot kun je meerdere campagnes tegelijk doorvoeren. Hierdoor analyseer je ze separaat, terwijl je toch de verschillende campagnes door elkaar uitwerkt of plant. 
  • Personaliseren - Door de Marketing HUB heb je eigenlijk geen designer of IT’er meer nodig. Voor alle features ben je namelijk in staat om ze zelf in te richten en te personaliseren. Zo biedt de Marketing HUB namelijk een groot scala aan diverse designs en templates. 

Kosten van de Marketing HUB van HubSpot

Zoals je onderhand wel weet, kun je met deze tool de juiste doelgroep aantrekken, meer bezoekers converteren naar leads en campagnes uitvoeren. Maar daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. HubSpots’ marketing software kan individueel afgenomen worden en is te verkrijgen in verschillende pakketten:
  • $0/month (Free)
  • $45/month (Starter)
  • $800/month (Professional)
  • $3,200/month (Enterprise)

Het is wel goed om te weten dat er in ieder pakket verschillen zitten. Zo is het eerste pakket compleet met formulieren, e-mail marketing, social media management, ad management, de live chatbox en meer. Toch zitten er restricties in dit pakket, zoals het weghalen van het HubSpot logo bij verschillende onderdelen. Het is dus handig om van tevoren zeker te weten welk pakket de juiste is voor jou.

Aan de slag met de Marketing HUB van HubSpot

Ben jij klaar om te starten met jouw HubSpot avontuur? Dan wensen wij je vast veel succes (en plezier). Toch liever hulp bij het implementeren, inrichten en bijhouden van jouw nieuwe online marketing software? Neem gerust contact met ons op om samen te kijken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen

Start your way to victory with Webiteers.