Breeze updates
Altijd op de hoogte van de gezondheid van jouw klantrelaties
Stel dat je recent een telefoongesprek hebt gehad met een klant. Deze geeft aan dat deze te weinig communicatie ervaart met jouw team. Dit is een signaal om hier iets aan te doen. De Customer Health Agent van HubSpot helpt hierbij. De AI-tool beoordeeld de accountstatus van een klant en doet suggesties voor vervolgacties, gespreksonderwerpen en e-mails. De Agent maakt deze beoordeling op basis van geregistreerde activiteiten in het HubSpot CRM en transcripties van gesprekken. Als er geen bestaande CRM gegevens-zijn zoekt de tool naar aanvullende context op het internet om erachter te komen waarom een account mogelijk risico loopt. Zo kun jij gemakkelijk actie ondernemen en de gezondheid van jouw klantrelaties verbeteren.
Beschikbaar voor de pakketten: Starter, Professional en Enterprise Customer Platform.
Status: Public Bèta
Laat Breeze Copilot jouw workflows bouwen
Er komt meer kijken bij het maken van een workflow dan je vooraf denkt. Zo moeten de juiste triggers ingesteld worden en opgevolgd worden met logische vervolgstappen. Wanneer iets vastloopt, zal de gehele workflow niet meer werken. Enorm frustrerend! Gelukkig kun je nu de Breeze Copilot gebruiken om een gehele workflow voor je te maken.
Vertel Copilot in heldere taal wat je precies wil doen met een workflow. Vervolgens begeleidt de tool je stap voor stap bij het selecteren van triggers, acties, assets en properties die je helpen om een geautomatiseerd proces te bouwen. Als je het eens bent met de stappen, kan Copilot zelfs de gehele workflow voor je bouwen.
Beschikbaar voor de pakketten: De Professional en Enterprise pakketten van Customer Platform, Marketing Hub, Operations Hub, Sales Hub, Service Hub en Smart CRM.
Status: Live
Blog Research Agent
Er gaat veel tijd zitten in de creatie van waardevolle blogs. De Blog Research Agent van HubSpot is een AI-tool die onderwerpen onderzoekt, bronnen identificeert en hoogwaardige SEO-geoptimaliseerde blogs schrijft. Zo kun je sneller meer content produceren.
Wanneer je de Agent activeert ontvang je:
- Aanbevelingen voor blog onderwerpen gebaseerd op AI-onderzoek.
- Titels, ondertitels, teksten, afbeeldingen en SEO-keywords voor nieuwe blogs.
- De mogelijkheid om gemakkelijk blogs aan te passen en in te planning via Breeze Studio.
- Een analyse van je bestaande blogs en aanbevelingen voor het optimaliseren van jouw content.
Beschikbaar voor de pakketten: Breeze Intelligence Credits Small, Medium & Large en de Professional en Enterprise pakketten van Customer Platform, Content Hub, Marketing Hub en Smart CRM.
Status: Public Bèta
Creatie van properties door Breeze
Breeze kan vanaf nu eenvoudig properties op maat voor je genereren. Zo hoef je niet langer dingen uit te proberen en te testen om de data te verkrijgen die je nodig hebt. Vertel Breeze wat je precies wil vastleggen. De tool creëert vervolgens de exacte property die je nodig hebt.
Let op: Alleen gebruikers met toestemming om properties aan te maken kunnen gebruik maken van deze functie. Daarnaast kunnen de door Breeze gegenereerde properties geen berekenings-, rollup-, synchronisatie- of URL-typen zijn.
Beschikbaar voor de pakketten: Alle pakketten.
Status: Public Bèta
Kom achter de intentie van jouw leads
De nieuwe intentie signalen van HubSpot maken het mogelijk om:
- Workflows te activeren wanneer een bepaald signaal, zoals het bekijken van de prijspagina, gedetecteerd is.
- Doelgroepen voor advertenties te creëren op basis van intentie. Voeg bijvoorbeeld direct bedrijven die onderzoek doen naar je productcategorie of die uit willen breiden naar nieuwe regio's toe aan een lijst. Deze kun je vervolgens gebruiken voor een gerichte advertentiecampagne.
- Lead scoring te verbeteren met signalen van hoge prioriteit.
- Communicatie te personaliseren. Je weet immers precies wat de intentie van een bedrijf is.
Beschikbaar voor de pakketten: Iedereen met een abonnement die toegang heeft tot HubSpot Credits.
Status: Live
Brand Assistant
Om er zeker van te zijn dat al jouw content aansluit bij jouw merk, introduceert HubSpot de Brand Assistant. Deze AI aangedreven tool fungeert als een interactieve expert op het gebied van jouw merkidentiteit, visuals, sjablonen en gebruiksregels. Dit wordt gebaseerd op de assets die iemand upload en de assets die al in de merkidentiteit zijn opgenomen. Zo zorg je voor een sneller proces om content te creëren die precies bij je merk aansluit.
Beschikbaar voor de pakketten: Starter, Professional en Enterprise Customer Platform.
Status: Public Bèta
Data Agent
Over de jaren heen heeft je CRM veel waardevolle data verzameld. Deze ongestructureerde data wordt echter al snel moeilijk te begrijpen. De Data Agent in het HubSpot Smart CRM verwerkt alle data voor jou en beantwoord specifieke vragen over je klanten door je CRM, telefoongesprekken, e-mails, documenten en het web te analyseren. Zo beschik jij snel over alle inzichten die jij nodig hebt, zonder handmatig werk.
Beschikbaar voor de pakketten:
- Starter+ voor het creëren van slimme properties.
- Marketing, Sales, Service en Data Hubs Pro+ kunnen slimme acties in workflows gebruiken.
- Data Hub Pro+ kunnen de Data Agent gebruiken om datasets te verrijken in de nieuwe Data Studio.
Status: Public Bèta
Meeting prep met Breeze Assistant
Met de Meeting Prep functie zorg Breeze Assistant ervoor dat je altijd klaar bent voor een meeting door het geven van waardevolle samenvattingen over bedrijven, contactpersonen en deals, suggesties te doen voor gespreksonderwerpen en agendapunten en door mogelijke vragen en zorgen vooraf aan te geven. Zo weet jij zeker dat je geen belangrijke punten in een meeting mist.
Let op: Om hier gebruik van te kunnen maken moet je jouw kalender hebben gekoppeld aan HubSpot.
Beschikbaar voor de pakketten: Alle pakketten.
Status: Live
Classificatie van het sentiment rondom jouw merk op social media
Het is erg lastig om te achterhalen wat jouw doelgroep van je content op social media vindt. AI lost dit op door snel het sentiment rond sociale reacties te classificeren en een netto sentimentscore te berekenen. Zo heb je in een oogopslag inzicht in hoe het sentiment rondom jouw merk zich op social media ontwikkelt.
Beschikbaar voor de pakketten: Professional en Enterprise Customer Platform en Marketing Hub pakketten.
Status: Live
Reguliere updates
Synchronisatie van segmenten naar advertenties
Binnen HubSpot maak je veel gebruik van segmenten, lijsten met contacten die dezelfde overeenkomsten hebben, om een gepersonaliseerde ervaring voor bepaalde segmenten te creëren. Wanneer je voorheen een advertentie op platformen zoals Google, LinkedIn of Facebook wilde maken voor een bepaald segment, moest je steeds heen en weer navigeren tussen segmenten in HubSpot en het advertentienetwerk bij het instellen van de juiste doelgroep. Dit hoeft nu niet meer dankzij de nieuwe synchronisatie van HubSpot. Zo worden jouw advertenties direct geïntegreerd in de segmentatieworkflow en kun je direct actie ondernemen op de beste segmenten.
Let op: Er zijn een minimaal aantal contacten dat een segment moet bevatten voordat deze gebruikt kunnen worden in advertenties. Zo moet je voor advertenties in Google minimaal 1000 contacten hebben, voor Meta minimaal 20 en voor LinkedIn 300.
Beschikbaar voor de pakketten: Alle pakketten binnen de Marketing Hub.
Status: Live
Automatisch voorgestelde data tokens voor tekstvelden in workflows
Met data tokens (bijvoorbeeld de naam of het e-mailadres van een klant) kun je een gepersonaliseerde ervaring creëren in workflows. Dit klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, dankzij de vele verschillende properties kan het al snel lastig zijn om de data te vinden die je nodig hebt. HubSpot lost dat probleem met deze update op. Vanaf nu worden er automatisch suggesties gedaan voor data tokens wanneer je een bericht of tekst toevoegt.
Beschikbaar voor de pakketten: De Professional en Enterprise pakketten van Customer Platform, Marketing Hub, Ops, Sales Hub, Service Hub en Smart CRM.
Status: Public Bèta
Automatisch Zoom meeting opnemen
Digitale meetings wil je het liefste opnemen om belangrijke details die besproken zijn achteraf niet te vergeten. Maar, hoe vaak ben je al wel niet vergeten om de opname aan te zetten? HubSpot biedt daarom nu de mogelijkheid om Zoom meetings automatisch op te laten nemen. Wanneer je deze optie inschakelt worden zowel de opname als een transcript van de meeting automatisch doorgezet naar HubSpot. Zo heb jij altijd een compleet verslag van wat er met een (potentiële) klant besproken is.
Let op: Om gebruik te kunnen maken van automatische opnames moet je de meest recente versie van de Zoom app voor HubSpot geïnstalleerd hebben.
Beschikbaar voor de pakketten: Alle Hubs en alle pakketten
Status: Live
Tekstoverlays toevoegen aan video's
Je kunt nu eenvoudig tekstoverlays zoals titels van sprekers, informatie over evenementen, promotiedetails of belangrijke statistieken toevoegen aan je video's. Zo verbeter je de betrokkenheid van kijkers.
Hoe werkt het?
- Open een videoproject in de editor door naar 'Inhoud'/'Content' en dan 'Video' te gaan. Vervolgens beweeg je met je muis over een video, selecteer je de drie puntjes en klik je op 'Bewerken'/'Edit'.
- Klik linksonder boven het keuzemenu op 'Toevoegen'/'Add' en selecteer hier 'Tekst'/'Text'.
- Voer jouw tekst in. Hierbij kun je de grootte, stijl en kleuren aanpassen aan jouw merk.
- Versleep de tekst in de video om deze op de gewenste plek te plaatsen.
- Pas de duur van de overlay direct op de tijdlijn aan (standaard is dit 5 seconden).
- Indien nodig kun je de verschillende overlays herschikken door ze over de tijdlijn te slepen of volledig te verwijderen. Wijzigingen worden automatisch opgeslagen, zodat je geen voortgang verliest.
- Wanneer je helemaal tevreden bent kun je de video exporteren naar een MP4.
Beschikbaar voor de pakketten: Professional en Enterprise Customer Platform en Content Hub.
Status: Public Bèta
Altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot?
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Zo krijg jij elke maand de nieuwste updates direct in jouw inbox.