De belangrijkste HubSpot updates - Oktober 2025

Elke maand werkt HubSpot aan nieuwe functies en updates van hun software. De meest interessante lichten we elke maand voor je uit.

Deze maand zijn er vooral veel nieuwe updates rondom Breeze, dé AI-tool van HubSpot. Daarom hebben wij een onderscheid gemaakt tussen de Breeze en overige updates. 

Ga snel naar:

Let op: Per pakket verschilt het of de nieuwe functie of update beschikbaar is. Daarnaast zijn sommige features of updates alleen nog in een open bèta beschikbaar. Wanneer je al over HubSpot beschikt kun je hier gewoon aan deelnemen door te klikken op 'Join Beta' onder 'Product Updates' binnen HubSpot. Heb je vragen over of je een bepaalde update of functie kan gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op.

Breeze updates

Automatische én overtuigende CTA's

Het verzinnen van pakkende CTA's klinkt makkelijker gezegd dan gedaan en dan hebben we het nog niet eens over het ontwerpen van CTA banners. Deze update maakt het makkelijker. Vanaf nu kun je namelijk met AI automatisch pop-up CTA's genereren in HubSpot. In plaats van handmatig knoppen of banners te ontwerpen, geef je simpelweg een korte beschrijving van wat je nodig hebt. AI doet vervolgens de rest en zorgt voor de tekst én het ontwerp. Zo bespaar je kostbare tijd. 

Beschikbaar voor de pakketten: De Professional en Enterprise pakketten van het Customer Platform, de Content Hub en de Marketing Hub

Status: Live

 

Eerder op de hoogte van deals die risico lopen

HubSpot Deal Insights zijn nu nóg slimmer dankzij gespreksanalyse. Naast e-mails en notities worden ook transcripties van telefoongesprekken en digitale meetings meegenomen in het bepalen van Deal Risks en Buyer Goals. De AI krijgt hierdoor een vollediger beeld van de gesprekken tussen jouw sales afdeling en (potentiële) klanten. Het gevolg? Je hebt een vollediger beeld van deals en ziet eventuele risico's sneller.

Beschikbaar voor de pakketten: Sales Hub Professional en Enterprise.

Status: Live

 

Meer interactie met jouw chat

Beschikt jouw website over een chat die weinig of niet gebruikt wordt? De Customer Agent van HubSpot brengt daar verandering in. Deze tool toont nu slimme, contextuele prompts in de chatwidget. Deze zijn afgestemd op de specifieke pagina die een websitebezoeker bekijkt. In plaats van algemene openingszinnen ziet iedere bezoeker direct relevante suggesties voor vragen die de AI-chatbot kan beantwoorden.

Dit verlaagt de drempel voor bezoekers om een chat te starten en vergroot hun betrokkenheid. Ze zien direct waar de chatbot mee kan helpen en waar deze antwoord op kan geven. De Customer Agent herkent automatisch de inhoud van de pagina en toont drie passende vragen of, als de kennis ontbreekt, algemene hulpvoorstellen. Zo krijgt elke websitebezoeker nuttige suggesties op het juiste moment.

Beschikbaar voor de pakketten: De Professional en Enterprise pakketten van het Customer Platform, de Content Hub, de Marketing Hub, de Operations Hub, de Sales Hub en de Service Hub.

Status: Public Bèta

 

Werk sneller, overzichtelijker en met meer inzicht in je CRM-data

HubSpot heeft de CRM Index-pagina's vernieuwd met een intuïtiever ontwerp en meer controle over de weergave van tabellen. Dankzij deze nieuwe instellingen kun je gemakkelijk en vanuit één overzicht bepalen hoe tabellen eruitzien en functioneren.

Daarnaast maakt deze update het eenvoudiger om data te analyseren en weer te geven op een manier die past bij jouw workflow. Kies uit weergavetypen zoals kalender, rapport of aangepaste bordweergave om sneller trends te kunnen ontdekken en het overzicht te bewaren. Nieuwe functies zoals column insights en CRM metrics bieden directe AI-analyses en relevante statistieken in een tabel.

Beschikbaar voor de pakketten: Alle pakketten.

Status: Public Bèta



Razendsnel nieuwe posts creëren voor jouw social media

Dankzij de nieuwe Social Post Agent van HubSpot kun je snel posts voor social media maken en plannen die volledig in lijn zijn met jouw branding. De tool zet belangrijke data, evenementen en momenten automatisch om in kant-en-klare posts voor platforms zoals LinkedIn, Instagram en X. De posts worden hierbij volledig afgestemd op jouw tone-of-voice, doelgroep en social media kanaal. Zo bespaar je tijd, staar je nooit meer naar een leeg scherm zonder ideeën en is je social media altijd professioneel, relevant en herkenbaar.

Beschikbaar voor de pakketten: Marketing Hub Pro en Enterprise

Status: Public Bèta

 

Naadloze samenwerking tussen Google Documenten en je klantdata

Met de nieuwe Google Drive-integratie van HubSpot kun je Drive bestanden direct koppelen aal records (zoals contacten, bedrijven, deals en tickets) in HubSpot. Hierdoor kun je documenten bekijken, delen en analyseren zonder je CRM te verlaten. Zo ontstaat er één centrale plek waar je klantinformatie en documenten samenkomen.

In plaats van statische bijlagen werk je met live, cloudgebaseerde bestanden die altijd up-to-date zijn. Met Breeze genereert HubSpot automatisch overzichten en aanbevelingen zodat je goed onderbouwde beslissingen kunt nemen in je klantprocessen. 

Beschikbaar voor de pakketten: Alle pakketten

Status: Momenteel is deze update alleen beschikbaar in een gelimiteerde private bèta. 

 

Beter geïnformeerd over jouw contacten

De Breeze Assistant wordt straks direct beschikbaar op recordpagina's in HubSpot en biedt slimme samenvattingen en contextuele aanbevelingen. Zo kun je vragen stellen over specifieke contacten en/of bedrijven, vaste prompts opslaan die automatisch uitgevoerd worden en antwoorden van de assistent toevoegen aan de pagina voor een snelle referentie.

Deze update zorgt ervoor dat je niet langer door verschillende tabbladen of eigenschappen hoeft te bladeren om inzicht te krijgen in een record. Breeze analyseert automatisch de gegevens en toont direct relevante inzichten, kansen en vervolgstappen.

Beschikbaar voor de pakketten: Professional en Enterprise Customer Platform


Status: Private Bèta


 

Reguliere updates

 

Vind eenvoudiger de resultaten die je zoekt met nauwkeurigere filters

HubSpot introduceert twee nieuwe filteropties: 'Contains Exactly' en 'Does Not Contain Exactly'. Deze maken het mogelijk om preciezer te filteren. In plaats van een teken-voor-teken overeenkomst te vereisen, controleren de filters of alle opgegeven woorden in een veld voorkomen, ongeacht de volgorde. Dit is vooral handig bij eigenschappen zoals functietitels, bedrijfsnamen of locaties,

Voorbeelden:

  • “New York City” contains exactly “new” → Match
  • “New York City” contains exactly “new city” → Match
  • “New York City” contains exactly “ne” → Geen match
  • “New York City” contains exactly “old new” → Geen match

Beschikbaar voor de pakketten: Alle pakketten.

Status: Live

 

Een consistentere ervaring in HubSpot met leads als standaard CRM object

Leads zijn vanaf nu een volledig standaard CRM-object binnen HubSpot. Dit betekent dat je leads voortaan beheert op dezelfde manier als contacten en bedrijven. Zo zorgt HubSpot voor een consistente gebruikservaring binnen het CRM. 

Beschikbaar voor de pakketten: Leads zijn beschikbaar in de Professional en Enterprise pakketten van de Sales Hub.

Status: Live

 

Consistente content afgestemd op elk apart merk

Voor elk merk in HubSpot kun je vanaf nu een eigen identiteit instellen in HubSpot. Voor elk apart merk kun je onder andere de toon, schrijfstijl en gewenste of te vermijden woorden instellen en de merkwaarden vastleggen. Door dit te doen kun je de AI-tools in HubSpot nauwkeurig afstemmen op de toon, waarden en persoonlijkheid van elk afzonderlijk merk binnen jouw bedrijf. 

Met de nieuwe brands-dropdown kun je eenvoudig wisselen tussen merken en ervoor zorgen dat elk stuk content automatisch de juiste merkidentiteit gebruikt. Zo kun je elk merk efficiënt beheren.

Beschikbaar voor de pakketten: Brands add-on

Status: Live

 


Altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot?

Wil jij altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Zo krijg jij elke maand de nieuwste updates direct in jouw inbox.

Aanmelden voor de nieuwsbrief