De belangrijkste HubSpot updates - Mei 2025

Elke maand werkt HubSpot aan nieuwe functies en updates van hun software. De meest interessante lichten we elke maand voor je uit.

Let op: Sommige updates zijn alleen nog beschikbaar als beta versie. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet je je inschrijven voor de beta. 

Direct naar updates voor:

Marketing Hub

AI-aanbevelingen in workflows 

Met AI-aanbevelingen in workflows krijg je tijdens het bouwen van een workflow een voorstel voor een aanbevolen volgende stap. De aanbeveling is gebaseerd op acties die andere gebruikers in hun portal hebben gebouwd in vergelijkbare workflows. Een soort live best practice aanbevelingen dus.

Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Public Beta

 

Service Hub

Supportvragen per channel aanpassen

Je kan nu per servicemedewerker het maximum inkomende supportvragen per channel aanpassen. Als iemand beter is in e-mail, dan kan je de capaciteit van e-mail voor die persoon verhogen versus de capaciteit van telefoongesprekken. Of als je een nieuwe medewerker hebt, dan kan je bijvoorbeeld de telefoongesprekken op 0 zetten en de e-mails en chat hoger zetten. Op deze manier geef je ze de gelegenheid om het product eerst te leren kennen zonder dat ze direct telefoontjes moeten beantwoorden. 

Beschikbaar voor de pakketten: Enterprise
Status: Public beta

Betere reporting mogelijkheden 

Er zijn nieuwe standaard analytics beschikbaar in de Service Hub. Zo kan je nu zien hoe lang een klant gemiddeld moest wachten en wat de piektijden zijn voor uitgaande en inkomende berichten over het totale aantal tickets dat je per dag ontvangt. Op deze manier kun je jouw personeel beter inplannen om met de piektijden om te gaan.

Daarnaast kan je een journey creëren voor tickets om nog betere inzichten in het support proces te krijgen, van binnenkomst tot de afsluiting van een ticket.

Beschikbaar voor de pakketten: Enterprise
Status: Live

 

 

Sales Hub

Dagelijkse samenvatting via e-mail

Je kunt er vanaf nu voor kiezen of je dagelijks een e-mail wil ontvangen met een samenvatting van de belangrijkste data zoals nieuwe leads, verlopen taken, recente e-mails en aankomende meetings. Dit is eigenlijk een afschrift van wat je in de Sales Workspace ziet.

Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Public Beta

Flexibiliteit in je deals overview

In plaats van vaste statistieken, ben je zelf in staat om de statistieken te kiezen die voor jou het meest relevant zijn. Afhankelijk van de KPI's waar je op stuurt kan dit handig zijn.

Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Live

Operations Hub

Automation overview

Krijg direct inzicht in als je automatiseringen in je HubSpot portal. Zie direct welke workflows actie nodig hebben, welke formulieren (nog) geen automatiseringen hebben, aanbevolen automatiseringen en meer. 

Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Live

Marketing Hub & Content Hub

Betere vindbaarheid van video's met structured data

Structured data wordt vanaf nu automatisch toegevoegd aan video's die je vanuit HubSpot plaatst. Dit zorgt ervoor dat ze beter scoren in zoekmachines zoals Google en voorkomt extra SEO werk.

Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Live

CRM Platform

Sneller properties aanmaken

Vanaf nu is het mogelijk om properties (mits je de juiste rechten hebt) rechtstreeks aan te maken in het totaal overzicht van je contacten, bedrijven of deals. Je hoeft hierdoor dus niet meer naar settings te gaan om een property aan te maken om vervolgens weer terug te komen naar waar je mee bezig was. Je kan het nu on the go doen, waardoor je weer een stukje sneller kan werken.

 Beschikbaar voor de pakketten: Free, Starter, Pro en Enterprise

Status: Live

Contacten inschrijven in workflows vanaf de CRM card

Je kan nu rechtstreeks vanaf de persoonlijke pagina van een contactpersoon diegene inschrijven voor een workflow. Dit is handig wanneer je recent contact hebt gehad met een lead maar deze toch nog niet warm genoeg is. Je kan die contactpersoon dan rechtstreeks op de CRM card in HubSpot toevoegen aan de workflow in kwestie.

 Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Live

Data model

Met behulp van AI kun je nu aanbevelingen krijgen voor het data model dat jouw portal gebruikt. Als je bijvoorbeeld invult in welke sector jouw bedrijf actief is, wie je doelgroep is en hoe je business model eruit ziet, krijg je aanbevelingen over welke properties HubSpot voorstelt om aan te maken, hoe je pipeline eruit zou kunnen zien, welke associaties je zou moeten aanmaken, en meer!

 Beschikbaar voor de pakketten: Pro en Enterprise

Status: Live


Altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot?

Wil jij altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Zo krijg jij elke maand de nieuwste updates direct in jouw inbox.

Aanmelden voor de nieuwsbrief