De belangrijkste HubSpot updates - Juni 2025

Elke maand werkt HubSpot aan nieuwe functies en updates van hun software. De meest interessante lichten we elke maand voor je uit.

Let op: Per pakket verschilt het of de nieuwe functie of update beschikbaar is. Daarnaast zijn sommige features of updates alleen nog in een beta beschikbaar waar jij je voor in moet schrijven. Heb je vragen over of je een bepaalde update of functie kan gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op.

Eerder gebruikte hashtags opslaan

We weten allemaal hoe belangrijk de juiste hashtags zijn voor een succesvolle social post. HubSpot maakt het nu mogelijk om hashtags uit eerdere posts op te slaan zodat je deze gemakkelijk kunt hergebruiken in een nieuwe post. Dit bespaart je veel tijd, je hoeft namelijk niet langer je oude post op te zoeken om de hashtags te checken.

Beschikbaar voor de pakketten: Professional Customer Platform, Enterprise Customer Platform, Marketing Pro, Marketing Enterprise, Marketing+ Pro en Marketing+ Enterprise.

Status: Live

Kanban bord voor deals

Je kan nu rechtstreeks in je Sales workspace dashboard de deals in je pipeline managen. Hierdoor hoef je niet langer je Sales workspace te verlaten en naar het CRM gaan om dit te gebruiken. Alles is beschikbaar op één plek waardoor je gestroomlijnder werkt.

Beschikbaar voor de pakketten: Sales Hub Professional en Sales Hub Enterprise
Status: Private beta

Inzicht in deelname aan een marketing event 

Benieuwd welke contacten in het verleden een evenement hebben bijgewoond? Of welke in de toekomst een event gaan volgen? Vanaf nu kun je deze rechtstreeks zien bij het contact record. Hierdoor hoef je niet langer te zoeken op verschillende plekken binnen HubSpot.

Beschikbaar voor: Iedereen die gebruikmaakt van het native Marketing Events CRM object.
Status: Live

AI e-mail template import

Heb je een e-mail template dat je graag in HubSpot wil gebruiken? Vanaf nu hoef je deze niet meer na te bouwen. De AI van HubSpot zet de HTML van jouw bestaande ontwerp (bijvoorbeeld vanuit Mailchimp, Klaviyo of Figma) direct om in een bewerkbaar drag-and-drop sjabloon, zonder dat je hoeft te coderen. Hierdoor ben je geen tijd meer kwijt aan het handmatig nabouwen van jouw templates.

Beschikbaar voor de pakketten: Marketing Pro en Marketing Enterprise

Status: Private Beta

HubSpot homepage

Jouw persoonlijke HubSpot homepage helpt je om sneller te navigeren naar de juiste plek binnen HubSpot. Deze homepage is samengesteld op basis van jouw rol en activiteiten in HubSpot. Zo zie je bijvoorbeeld taken, events en vergaderingen die gepland staan voor een bepaalde dag. Maar ook waarschuwingen van belangrijke problemen binnen je account, shortcuts naar veel bezochte plekken binnen HubSpot, ga je snel terug naar recente items waar je aan hebt gewerkt en krijg je aanbevolen lessen van HubSpot academy.

Beschikbaar voor: Alle Hubs en tiers

Status: Public beta

Model inbound calling

Beantwoord via de mobiele app direct inkomende oproepen naar je HubSpot nummer. Hierbij zie je direct wie er belt voordat je opneemt, kun je opnames beheren en wordt elke oproep automatisch in je CRM gelogd. Je ontvangt ook direct meldingen van gemiste oproepen en voicemailberichten. Zo mis je nooit meer een belangrijke kans.

Beschikbaar voor de pakketten: Sales en Service Starter, Pro en Enterprise op iOS en android.

Status: Private beta

HubSpot X OpenAI deep research connector

De analyses in ChatGPT kan je nu eenvoudig toepassen op jouw eigen klantdata uit HubSpot. Zo kun je de connector inzetten voor strategisch onderzoek, om diepgaande analyses uit te voeren op grote datasets, hypotheses te testen, marktkansen te verkennen en inzichten te ontdekken via complexe, multivariabele analyses.

Voorbeelden:

  • Als marketeer kun je vragen: “Vind de best converterende doelgroepen onder recente contacten en maak een gerichte nurturestrategie om de betrokkenheid te verhogen.” Gebruik de inzichten vervolgens om een geautomatiseerde workflow in HubSpot te starten.
  • Sales-teams kunnen nieuwe kansen ontdekken door te vragen: "Segmenteer mijn doelbedrijven op jaaromzet, branche en gebruikte technologie. Identificeer op basis daarvan de grootste kansen voor uitbreiding”. Vervolgens kunnen deze getoond worden in HubSpot voor opvolging.

Beschikbaar voor: Alle HubSpot klanten, ongeacht het abbonnement. Wel heb je een betaald ChatGPT-plan nodig (Team, Enterprise of Edu).

Status: Live

Ads AI reporting inzichten

Als organisatie heb je waarschijnlijk veel advertenties tegelijk lopen. Je wil dan snel en makkelijk kunnen zien welke ads je het meeste opleveren en welke je juist moet aanpassen of stopzetten. Binnen HubSpot kun je nu AI-aangedreven inzichten opvragen voor de prestaties van je advertenties. 

 Beschikbaar voor: Alle hubs en tiers

Status: Private beta

Line item omzet reports

Je kan vanaf nu je omzet analyseren op basis van de startdatum van de facturatie, in plaats van de close date van de deal. 

Om bij deze nieuwe reports te komen navigeer je naar: Reports > Sales Analytics > Forecast & revenue > Line item revenue

  • Closed Won Recurring Revenue: Hier zie je de maandelijks terugkerende inkomsten vanuit gesloten deals per product.
  • Open Recurring Revenue: Hier zie je de potentiële maandelijks terugkerende inkomsten vanuit deals die nog in-progress zijn.
  • All Closed Won Revenue: Hier houd je de maandelijks afgesloten inkomsten bij, uitgesplitst per product.

 Beschikbaar voor de pakketten: Sales Hub Pro en Sales Hub Enterprise

Status: Private beta

 


Altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot?

Wil jij altijd op de hoogte zijn van de laatste updates rondom HubSpot? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Zo krijg jij elke maand de nieuwste updates direct in jouw inbox.

Aanmelden voor de nieuwsbrief