Marketing Maturity Scan
MARKETING MATURITY
Om ervoor te zorgen dat de marketing van jouw organisatie optimaal is, is het belangrijk om te weten hoe effectief deze is en op welk niveau deze zich bevindt. Met onze Marketing Maturity Scan weet je binnen een paar minuten waar jij op dit moment staat met jouw marketing én ontvang je concrete vervolgstappen om jouw marketing naar een hoger niveau te tillen.
Ontdek de potentie van jouw marketing
MARKETING
Wij komen vaak bedrijven tegen die niet goed weten hoe ze hun marketingprocessen kunnen verbeteren of hoe ze door middel van verschillende marketinginspanningen kunnen groeien. Dit leidt tot gemiste kansen, frustratie en verspilde middelen. Zonder een duidelijke structuur en roadmap blijf je snel achter in het snel veranderende digitale landschap.
Onze Marketing Maturity Scan biedt je de benodigde structuur en inzicht om de potentie van jouw marketing te zien, te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen. Je krijgt direct inzicht in waar jouw marketing op dit moment staat en krijgt van ons concrete vervolgstappen om jouw marketing te optimaliseren.

Wat levert een scan jou op?
FOR YOU
De Marketing Maturity Scan geeft je inzicht in waar jouw marketing op dit moment staat en laat zien wat de belangrijkste prioriteiten van jouw organisatie zijn. Daarnaast ontvang je concrete vervolgstappen waar jij écht iets aan hebt.
✅ Binnen enkele minuten inzicht in de volwassenheid van jouw huidige marketing.
✅ Waardevol advies voor vervolgstappen die je kunt nemen.
✅ Tips waarmee je jouw marketing kan optimaliseren.
✅ Een stip op de horizon om naartoe te werken.
Wat is het Marketing Maturity Model?
MATURITY MODEL
Het Marketing Maturity Model is een framework dat de volwassenheid van jouw marketingprocessen, -strategieën en -technologieën laat zien. Het model helpt je om beter te begrijpen waar je staat op het gebied van marketingcapaciteiten en biedt je inzicht in hoe je jouw marketing kan verbeteren en optimaliseren.
Het model is opgesplitst in verschillende niveaus (aangeduid in levels) die elk een bepaalde fase van volwassenheid aanduiden. De levels variëren van een basis ad-hoc aanpak tot een volledig geïntegreerde en geoptimaliseerde marketingstrategie.
De Maturity Levels
Level | Kenmerken |
A: Initiate (Ad-hoc) | Geen vaste strategie, een basiswebsite en weinig tot geen online aanwezigheid. |
B: Ontwikkeling (Repeatable) | Begin van contentcreatie, eerste SEO stappen en eenvoudige analysetools. |
C: Integratie (Defined) | Gedefinieerde marketingstrategie, tools en systemen en multichannel marketing. |
D: Optimalisatie (Optimized) | Data-gedreven marketing, gepersonaliseerde klantbenadering en een hoge mate van ROI. |
Benieuwd in welk level jouw organisatie zich bevindt?
Je komt erachter met onze gratis Marketing Maturity Scan.