Binnen één jaar 42% groei in organische bezoekers

Het vergroten van websiteverkeer kent vele wegen,
maar voor VZ Advocaten hebben we met een focus op
inbound marketing en SEO optimalisaties een
bijzondere online groei weten te behalen.

Ontdek hieronder hoe we binnen een jaar hun bezoekersaantallen van 14.700K naar 20.900K hebben zien stijgen, door de continue creatie van behulpzame content in combinatie met SEO-optimalisaties. 

Battle Tactics: 

      • Search Engine Optimization
      • Search Engine Advertising
      • Content Marketing
      • Social Media Marketing

> Bekijk de website van VZ Advocaten

Meet the warrior:  VZ Advocaten

Met een vestiging in Hengelo en een bezoeklocatie in Groningen is VZ Advocaten gespecialiseerd in echtscheidingen, familierecht, parenting coordination, premarital mediation, en scheidingsmediation. Hierbij richten ze zich op particulieren, ondernemers en zelfstandige beroepsbeoefenaars.

Oprichters Wieteke in het Veld en Patricia van der Zalm, met samen meer dan 37 jaar ervaring, bieden een uitgebreid scala aan familierechtelijke diensten, van het afwikkelen van huwelijksvoorwaarden, het berekenen van kinder- en/of partneralimentatie tot het maken van omgangsafspraken of een ouderschapsplan.

De uitdaging

Bij de start van onze samenwerking in 2017 hebben we verschillende marketingaspecten geïntroduceerd voor VZ. Denk hierbij aan het opzetten van een Google Ads-account, het ontwikkelen van content strategieën en het uitwerken van deze content. Zo hebben we in de loop der jaren nog wel meer gedaan. Bijvoorbeeld het maken van nieuwe pagina's voor hun nieuwste specialisaties als parenting coordination en premarital mediation. Ook werd hier een persbericht voor geschreven die leidde tot een feature in de Tubantia.

''Binnen één jaar 14% meer impressies en 42% meer websitebezoekers''

Ondanks deze successen, zagen we nog meer groeikansen. In april 2023 hebben we onze aanpak uitgebreid. Waar we voorheen hoofdzakelijk nieuwe content bedachten en produceerden (zoals blogs en pagina's), zijn we nu ook voortdurend bezig met het optimaliseren en uitbreiden van bestaande content.

De weg naar digitale overwinning

Onze contentstrategie voor VZ Advocaten

Samen met de advocaten spelen we in op opkomende onderwerpen in hun branche. Een goed voorbeeld hiervan is het blog over samengestelde gezinnen dat snel de top bereikte in Google. We gebruiken niet alleen een zoekwoordonderzoek, maar passen onze werkwijze flexibel aan om in te kunnen spelen op nieuwe trends en ontwikkelingen.

Voor de andere blogs volgen we normaal gesproken de volgorde zoals benoemd in ons blog over het opzetten van een contentstrategie.

Voor de SEO-optimalisaties

1. Onderzoek: 
Per blog en pagina hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar de huidige ranking. Hierbij analyseerden we welke zoekwoorden relevant waren en hoe de content presteerde in de zoekmachines.

2. Implementeren 
Nadat we de uitbreidingen en optimalisaties hadden bepaald, zijn deze zorgvuldig doorgestuurd naar VZ Advocaten ter goedkeuring. Het was belangrijk dat de aangepaste content nauwkeurig de kern van hun dienstverlening weerspiegelde. 

3. Doorvoeren 
Met de goedgekeurde optimalisaties in handen zijn de aanpassingen doorgevoerd op de website. Dit omvatte niet alleen het verbeteren van de zichtbaarheid van bestaande blogs en pagina's, maar ook het optimaliseren van de structuur en navigatie voor een betere gebruikerservaring.

4. Continue analyse 
De optimalisaties waren niet eenmalig; we houden voortdurend in de gaten hoe de geoptimaliseerde pagina’s groeien. Door middel van Google Search Console monitoren we de prestaties en evalueren we het effect van de aanpassingen. Vervolgens passen we de strategie indien nodig aan. 

Deze stapsgewijze aanpak voor optimalisaties heeft bijgedragen aan een verbeterde vindbaarheid in zoekmachines met als gevolg een stijging in de websitebezoekers. Tevens is de CTR ratio met 1% gestegen, doordat de inhoud van de website meer aansluit bij de behoefte van de zoekende doelgroep 

Resultaten

Benefits Of
Inbound Marketing

Gemiddeld van 14.700 kliks naar 20.900 kliks

Gemiddeld van 366.000 impressies naar 420.000 impressies

Gemiddeld van 4% CTR naar 5% CTR

Gemiddeld van positie 11.6 naar positie 9.4 

"Hoe hoger de blogs staan, hoe meer mensen er geholpen worden bij complexe situaties."

Patricia Van der Zalm - VZ Advocaten

 

Patricia Van der Zalm

Eigenaar VZ Advocaten

 

"Vanaf het begin hebben wij een goed gevoel gehad bij Webiteers. Geen cowboys, geen loze beloften; zij luisteren goed naar onze wensen en ambities en zetten deze om in concrete resultaten. Jaarlijks evalueren we welke doelen zijn behaald en waar nog mogelijkheden liggen, altijd in begrijpelijke taal.

We worden regelmatig benaderd door vergelijkbare bedrijven, maar geen haar op ons hoofd denkt aan een overstap. De samenwerking is laagdrempelig en buitengewoon prettig.'' 

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

EXPLORE
OPPORTUNITIES

Zit je met een digitaal vraagstuk op commercieel gebied en wil je graag een keer van gedachten wisselen? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.

Inbound Marketing Guide

More
Inbound
eBook

Gratis e-book

Klaar voor de overwinning met Inbound Marketing? Vul je naam en e-mailadres in en ontvang gratis ons e-book in je inbox.

Ja, ik wil overwinningen behalen met Inbound Marketing!