Schaalbare leadgeneratie dankzij een nieuwe website en automatisering

SequriX groeit door naar een volwassen SaaS-bedrijf met een self-service gedreven businessmodel.
Dankzij de nieuwe website en automatisering hebben we de zelfredzaamheid van prospects verhoogd.

Voor softwarebedrijven, en voornamelijk SaaS-bedrijven, is de website een centraal onderdeel van haar schaalbaarheid. Op alle fronten - marketing, sales en service - voorziet de website prospects en klanten van informatie waardoor persoonlijke aandacht geminimaliseerd kan worden dankzij een hogere mate van zelfredzaamheid. Uiteraard zonder dat dit ten koste gaat van de klantbeleving.

Het herzien van de website was daarom ook een logisch onderdeel van de langetermijnstrategie van SequriX. Hieronder wordt in meer detail uitgelegd hoe we dit aangepakt hebben.

Battle Tactics: 

      • Marketing Strategy
      • Search Engine Optimization
      • Search Engine Advertising
      • Content Marketing
      • Marketing Automation
      • Website Migratie
      • Data & Intelligence
      • Supportive Rebranding

> Bekijk de website van SequriX

Meet the warrior: SequriX

De software-applicatie van SequriX stelt beveiligingsbedrijven in staat om processen te digitaliseren, wat resulteert in betere inzet van beveiligers, professionelere dienstverlening en langere klantrelaties. De software raakt de kern van beveiligingsbedrijven en speelt daarmee een belangrijke rol binnen de digitalisering en automatisering van deze branche.

De uitdaging

Door continue ontwikkelingen en veranderingen rondom websites verwachten klanten steeds meer van de website van je bedrijf. Daardoor heeft iedere website een beperkte houdbaarheid en is dus vroeg of laat aan vervanging toe. Zo ook bij SequriX.

Wanneer dit moment zich aandient is het van belang de wensen en eisen voor een nieuwe website helder te krijgen. SequriX liep tegen een aantal concrete punten aan:

  • Verouderd design - de uitstraling van de website voelde gedateerd aan
  • Content niet doelgroepgericht - de content op de website richtte zich te weinig op de pijnpunten van de klant en te veel op het uitleggen van de software zelf
  • Indexatieproblemen - pagina’s indexeerden slecht op de bestaande website door ontbreken technische inrichting taalinstellingen, zoekwoordarme content en beperkte websitesnelheid
  • Ontbrekende SaaS-elementen - er ontbraken veel gebruikte SaaS-elementen op de website:
    • Aanvragen van een freemium
    • Duidelijke pricing pagina
    • Feature overzicht van de verschillende prijspakketten
  • Beperkte bewerkbaarheid - de website was zeer beperkt in bewerkbaarheid waardoor pagina’s niet naar eigen hand gezet konden worden
  • Hoge kosten onderhoud - er waren hoge kosten gemoeid met doorontwikkeling en aanpassing van de website

Vanuit deze wensen is de keuze gevallen op een HubSpot website. HubSpot werd intern al gebruikt, het CMS is gebruiksvriendelijk en met de Marketing Hub kunnen we verdere automatisering voorzien. Op de lange termijn sluit dit beter aan op de wensen van SequriX. Wel betekende dit een verhuizing van WordPress naar HubSpot CMS. Dit is zorgvuldig overwogen door opties naast elkaar te leggen.

>> Lees onze uitgebreide vergelijking tussen HubSpot CMS en WordPress

 

''Dankzij Webiteers voelt het alsof we een extra collega hebben die perfect aansluit bij ons team. Hun expertise heeft geleid tot een nieuwe website die onze SaaS-identiteit belichaamt en ons helpt onze automatiseringsdoelen te bereiken.''

De weg naar digitale overwinning

Tijdens het project hebben de meest uitdagende onderdelen veel aandacht gekregen. Hieronder lichten we een aantal van deze onderdelen toe.

Bepalen templates en modules

Binnen het HubSpot CMS wordt gewerkt met templates en modules:

  • Templates - zijn de standaard pagina’s die je tot beschikking hebt binnen het CMS
  • Modules - zijn de blokken waarmee je een pagina opbouwt en waar je content toevoegt in het CMS

Aangezien houdbaarheid en gebruiksvriendelijkheid zwaarwegende factoren zijn voor SequriX hebben we de pagina’s, modules en functionaliteiten zorgvuldig gedefinieerd. Deze hebben we op basis van voorbeelden, best practices en ervaring uitgewerkt in een Miro bord.

In de afbeelding hieronder is een schets van een productpagina te zien. Dit voorbeeld illustreert het proces waarin we eerst de modules uitgelijnd hebben voordat we zijn gaan ontwerpen, bouwen en schrijven. Het denkwerk zit dus aan de voorkant en de uitwerking hiervan vormt de basis voor alle andere projectfases.

Dankzij deze benadering hebben we een blokkendoos gecreëerd waarmee pagina’s eenvoudig opgezet en uitgebreid kunnen worden. Ook bood deze uitwerking houvast bij het creëren van nieuwe website teksten. Voor het design is gekozen voor een veilige en kalme uitstraling, dat van een beveiliger.

Klantcase - SequriX (1)

>> Klik hier voor een grote weergave van deze afbeelding

Content richten op pijnpunten i.p.v. features

Een van de grootste uitdagingen voor SaaS-bedrijven is om productgerelateerde content te richten op de problemen die de doelgroep ervaart. Vaak zie je dat er te veel focus gelegd wordt op het omschrijven van software functionaliteiten en dus op ‘wat het kan’. In deze benadering ontbreekt de verbinding met de problematiek van de doelgroep.

Om software features van het SequriX platform te richten op de pijnpunten van de doelgroep hebben we een drietrapsraket gebruikt: 

  1. Wat is het probleem?
  2. Hoe los je dit probleem op?
  3. Waar leidt deze oplossing toe?

Deze benadering dwong het SequriX-team om opnieuw na te denken over de waardepropositie, unique selling points en de pijnpunten van de doelgroep. Voor SaaS-bedrijven (en ook andere organisaties) is het herzien van de website dan ook een unieke mogelijkheid om dit aan te scherpen.

sequrix-feature-tabel

Het eindresultaat van dit proces is duidelijk terug te zien in de uiteindelijke content op de product pagina's. Met de toevoeging van beschrijvende afbeeldingen wordt in één oogopslag gecommuniceerd welk probleem er opgelost wordt en hoe de gebruiker daarvan profiteert.

sequrix-features-highlighted

Trial aanvragen automatiseren

SequriX had als doel om in 2023 de eerste geautomatiseerde freemium aanvraag binnen te krijgen. De nieuwe website, en voor nu alleen de Duitse versie, is hier volledig op geënt. Hiervoor hebben we op de websiteknoppen en call-to-action banners toegevoegd en conversiepaden aangelegd (bestaande uit landingspagina, bedankpagina, mails, etc.).

Het development team van SequriX heeft vanuit het aanvraagformulier automatische datasynchronisatie opgezet tussen HubSpot en haar eigen softwareapplicaties door middel van webhooks. Nu ontvangen gebruikers een mail met inloggegevens direct na het aanvragen van een proefaccount op de website.

Dit is een perfect voorbeeld van het vergroten van zelfredzaamheid binnen een digitale omgeving, wat het businessmodel schaalbaar maakt. Je hebt namelijk geen direct contact nodig om prospects de mogelijkheid te geven om voor zichzelf te bepalen of de software voor hun waarde toevoegt.
 Klantcase - SequriX (2)

 

Resultaten

Benefits Of
Automation & Migration

47 freemium aanvragen in Q1-2024, oftewel sales kansen en leermomenten

Verhoogde zelfredzaamheid en schaalbaarheid

Content aangesloten op pijnpunten van de doelgroep en duidelijke communicatie van de waardepropositie

Gebruiksvriendelijkere inrichting met lagere onderhoudskosten

Centralisatie van marketing- en salesactiviteiten in HubSpot

"Webiteers heeft ons voorzien van alle kennis en middelen om een SaaS website te lanceren die aansluit bij onze wensen en nieuwe strategie."

lauri-dreijerink-sequrix

 

Lauri Dreijerink

Product marketeer van SequriX

 

"De samenwerking met Webiteers voel als extra collega die naadloos aansluit bij ons sales- en marketingteam. Deze ‘collega’ brengt diepgaande kennis mee op het gebied van onder andere inbound marketing, automatisering, SEO en SEA. Door deze expertise te combineren met de inzichten van onze collega’s over ons product en de markt, hebben we in korte tijd een geheel nieuwe website gelanceerd.

Deze nieuwe website belichaamt de SaaS-identiteit van SequriX en onze automatiseringsdoelen. De nieuwe website geeft ons de vrijheid om eigen modules toe te voegen, nieuwe content te presenteren in meerdere talen en zelfs een geautomatiseerd onboardingproces voor Duitse leads te implementeren.

Webiteers heeft ons geholpen bij de optimalisatie van de volledige online klantreis. De resultaten zijn meetbaar en inzichtelijk, waardoor we er 100% van overtuigd zijn dat dit project een onmisbare stap is geweest in onze strategie. De samenwerking met Webiteers stopt natuurlijk niet, want na livegang is optimalisatie cruciaal voor de groei van SequriX in binnen- en buitenland.
"

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

EXPLORE
OPPORTUNITIES

Zit je met een digitaal vraagstuk op commercieel gebied en wil je graag een keer van gedachten wisselen? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.

E-book 'Alles over HubSpot'

More
Hubspot
hubspot - ebook

Gratis e-book

Klaar om de wereld van HubSpot in te duiken? Vul je naam en e-mailadres in en ontvang gratis ons e-book in je inbox.

Ja, ik wil overwinningen behalen met HubSpot!