Content Marketing

Hoe word je beter vindbaar dan concurrenten?

Jouw bedrijf levert kwaliteit, dus je wilt goed gevonden worden in Google en op sociale media. Je onlinemarketing verbeteren is dan een logische stap. Je beseft dat je budget moet reserveren om ‘iets’ te veranderen. Dat is prima, maar waar begin je dan?

Herken je dit…?

  • Verlaten websitebezoekers je site zonder in actie te komen?
  • Ben jij niet tevreden met je positie in Google?
  • Haal je niks uit sociale media, ook al doe je je best?
  • Heb je er genoeg van om te adverteren terwijl het weinig oplevert?

Met de brede aanpak van inbound marketing bereik je meer potentiële klanten. Ze vinden je site in Google, klikken op je socialemediaberichten én je site levert meer leads op. Een win-win-winsituatie!

Call to actions

Duurzaam meer websitebezoekers, leads en klanten

Inbound marketing is de meest sympathieke en duurzame aanpak voor meer online resultaat. Alle marketing heeft één doel: potentiële klanten relevante content aanbieden op de juiste plaats en op het juiste moment. Zo is jouw bedrijf altijd top of mind bij je doelgroep.

Jouw expertkennis is het uitgangspunt voor de content die wij creëren, optimaliseren en verspreiden. Het resultaat? Je wordt de ‘though leader’ van jouw branche en krijgt meer leads binnen via je site.

We automatiseren een deel van de sales- en marketingprocessen om alle extra leads in goede banen te leiden. De software die we gebruiken geeft jou 24/7 inzicht in het aantal leads en waar ze vandaan komen. Ook kun je per lead zien in welke fase van het aankoopproces hij zit. Hoe handig is dat voor je salesteam!

Marketing automation

Effectieve methodes voor online klantenwerving

Onze 20+ jaar ervaring en jouw branchekennis zorgen voor een optimale strategie voor inbound marketing. Samen kiezen we de methodes voor online leadgeneratie die passen bij jouw B2B bedrijf en doelgroep. Mogelijke onderdelen zijn:

  • Zoekmachine-optimalisatie
  • Content marketing
  • Doelgroeponderzoek 
  • Website-optimalisatie
  • Conversiepaden inrichten
  • E-mailmarketing
  • Personalisatie
  • Marketing automation

Meer én betere leads scoren met minder moeite

De opbrengsten van inbound marketing

  • Duurzaam meer websitebezoekers, leads en klanten 
  • Betere online vindbaarheid in Google en op sociale media 
  • Groei van de sales qualified leads met gemiddeld 30 tot 50%

Wil jij meer én betere leads scoren met minder moeite?

Laten we eens praten over jouw B2B bedrijf. Dan krijg je eerlijk advies of inbound marketing een waardevolle bijdrage is voor jullie online klantenwerving. 

Ellen Rikkink van Boekengilde: ‘Het inzetten en optimaliseren van conversiepaden en workflows zorgen ervoor dat we meer leads genereren en dat de leads voort worden geholpen. Na bijna één jaar zien we een stijging in leads van 60% en hebben we 110% meer sales gekwalificeerde leads’.

Lees hier het succesverhaal van Boekengilde.

Inbound Marketing

Wat kan ik verwachten als jullie mijn inbound marketing doen?

We willen álles weten over je doelgroep voordat we bezig gaan. Aan welke informatie hebben potentiële klanten behoefte? Hoe en waar zoeken zij naar antwoorden? Welke vragen en twijfels hebben ze over jouw dienst? We pluizen het uit zodat je website én content naadloos aansluit bij de leefwereld van potentiële klanten. Daarna gaan we aan de slag om meer bezoekers, leads en klanten te werven.

In 4 stappen naar meer resultaat

  • Attract: hoe kom je op de radar van potentiële klanten?
    Wij zorgen dat je gevonden wordt met steengoede blogs, overtuigende webpagina’s en socialemediaberichten waar de expertise vanaf straalt. Met deze doelgerichte content halen we extra bezoekers naar je site.
  • Convert: hoe maak je van een websitebezoeker een lead?
    Met premium content op je verbeterde website verleid je bezoekers om gegevens achter te laten. Denk aan een nieuwsbrief, whitepaper of demo-aanvraag. Dankzij deze content blijf je in beeld én creëer je warme leads.

  • Close: hoe stoom je leads klaar voor een aankoop?
    Dankzij de handige marketing automation software stuur je leads individueel de juiste informatie op het juiste moment. Je weet wie klaar is voor een salesgesprek en wie nog niet. Met deze optimale timing sluit je meer deals.
  • Delight: hoe bied je de optimale klantbeleving?
    Bied hulp en tips op het juiste moment, zorg voor resultaten en blijf de interactie opzoeken. Zo creëer je een positieve ervaring die leidt tot mond-tot-mondreclame die jou weer nieuwe klanten oplevert.

Inbound Marketing Guide

Wil jij het naadje van de kous weten over inbound marketing? 

Vul je naam en e-mailadres in. Dan ontvang je gratis onze Inbound Marketing Guide in je inbox.

HubSpot certified partner

Webiteers is een HubSpot Certified Agency Partner

Inbound marketing is schaalbaar en bijzonder goed meetbaar met de software van HubSpot. Je hebt geen glazen bol meer nodig om te weten welke lead klaar is voor een aankoop. Je weet het zeker dankzij deze software. Hierdoor kun je het verkoopproces optimaliseren voor elke lead.