Wat is HubSpot?

HubSpot is een CRM platform met geavanceerde marketing-, sales en servicetechnologie dat organisaties helpt om te groeien. Door de enorme groei van HubSpot in de laatste jaren zijn de mogelijkheden van het platform eindeloos. De basis van HubSpot is het CRM systeem. Bovenop dit CRM systeem zijn alle hubs gebouwd. Zo kun je HubSpot onder andere gebruiken als fundament onder je website (CMS), voor content marketing, e-mail automation, marketing en sales workflows en voor het beheer van social media.

Het uitgebreide platform is ideaal voor zowel marketing, sales als service-afdelingen binnen jouw organisatie. Je hebt een compleet overzicht van de afdelingen op één locatie en optimaliseert en rapporteert vanuit één centrale omgeving.

Bij HubSpot staat jouw klant centraal. Welke informatie wil jouw klant ontvangen? Waar wil hij of zij dit zien en hoe kun je de klant het beste helpen? Allemaal vragen waar HubSpot ooit het begrip en de methodiekinbound marketing voor gedefinieerd heeft. Om je te helpen met een optimale klantbeleving, bevat en ontwikkelt HubSpot haar platform met features die je hierbij als organisatie helpen.

HubSpot’s CRM-platform heeft alle tools en integraties die je nodig hebt voor je website, marketing, sales en klantenservice. Elk product (hub) van HubSpot is individueel te gebruiken in Starter, Professional en Enterprise versies, maar de echte magie gebeurt natuurlijk wanneer je ze samen gebruikt als Growth Suite.

Het HubSpot Flywheel

In het huidige digitale tijdperk vinden er op hoge snelheid veranderingen plaats. Dit geldt ook voor inbound marketing. Met behulp van inbound marketing bereik je jouw doelgroep op ieder mogelijk moment in de klantreis met de juiste informatie. Hierdoor genereer je meer leads, maar weet je ook bestaande klanten te delighten tot promotors van jouw organisatie.

Het belangrijkste van inbound marketing is dat je niet alleen content creëert met het oog op de klant, maar dat de klant in het hart van je organisatie zit, bij alle werkzaamheden die worden uitgevoerd. Om dit te kunnen bereiken, heeft HubSpot het Flywheel ontwikkeld. Dit Flywheel is de basis rondom de filosofie van HubSpot en iedere Inbound Marketeer.

 

HubSpot Flywheel

HubSpot Hubs

CRM platform met Hubs

Je kunt gebruikmaken van alle mogelijkheden van HubSpot, of kiezen voor een deel van de mogelijkheden die de software te bieden heeft. Daarom biedt HubSpot de volgende Hubs aan:

  • Marketing Hub
  • Sales Hub
  • Service Hub
  • CMS Hub
  • Operations Hub

Lees meer over deze Hubs hieronder.

HubSpot Marketing Hub

HubSpot Marketing

Met behulp van de Marketing Hub kun je klanten naar je toe trekken door hen de juiste content op het juiste moment en de juiste plaats aan te bieden. Dit doe je volgens de inbound methode van HubSpot met hulp van het Flywheel.

De mogelijkheden van de Marketing Hub

  • Leadgeneratie
  • Marketing Automation
  • Workflows
  • Campagnes
  • Analytics

HubSpot Sales Hub

HubSpot Sales

Je sales-processen automatiseren en meer deals sluiten? De Sales Hub kan je daarbij helpen met goed uitgedachte sales processen. Je bespaart niet alleen tijd door het proces te automatiseren, ook haal je meer opdrachten binnen en kun je dit aanvullen met gedetailleerde rapportages.

De mogelijkheden van de Sales Hub

  • E-mail tracking
  • Sequences
  • Playbooks
  • Meetings plannen
  • E-mail Automation

HubSpot Service Hub

HubSpot Service

Je klanten behouden doe je met behulp van de Service Hub. Dankzij deze Hub kun je jouw bestaande klanten snel helpen. De klantenservice heeft zo meer tijd voor persoonlijk contact.

De mogelijkheden van de Service Hub

  • Tickets
  • Feedback
  • Knowledge Base

HubSpot CMS Hub

HubSpot CMS

Met de CMS Hub van HubSpot kun je eenvoudig webpagina’s aanmaken en beheren. Ook is het mogelijk om jouw klanten een gepersonaliseerde en veilige ervaring te bieden met jouw organisatie.

De mogelijkheden van de CMS Hub

  • SEO aanbevelingen
  • Website thema’s
  • Drag-and-drop Editor

HubSpot Operations Hub

HubSpot Operations

Dankzij de Operations Hub is het koppelen van systemen en processen te regelen. Je apps en systemen worden met elkaar gesynchroniseerd. Daarnaast kun je eenvoudig klantgegevens opschonen en processen automatiseren.

De mogelijkheden van de Operations Hub

  • Datasynchronisatie
  • Programmeerbare automatisering
  • Automatisering van data

De meerwaarde van HubSpot voor jouw organisatie

  • HubSpot maakt het beheren van klantcommunicatie vanuit één universele inbox mogelijk.
  • Vergroot je database met gratis formulieren en landingspagina’s die bezoekers omzetten in gekwalificeerde leads
  • Eenvoudige integratie met andere systemen
  • Kies voor automatisering voor repetitieve taken
  • HubSpot is een gebruiksvriendelijk alles-in-één systeem

Overtuigd van de mogelijkheden van HubSpot?

De mogelijkheden van HubSpot zijn eindeloos. Ben jij benieuwd of HubSpot de oplossing is die jullie zoeken? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een passend advies. Als officiële HubSpot Solutions partner denken wij graag met je mee.

Meer weten? Neem contact met ons op