Het gepassioneerde team van Dare To Be Different Outdoor biedt haar klanten een unieke buitenervaring met de gaafste daktenten en keukens. De wereld aan je voeten, comfortabel op avontuur.
Uitdagingen
Dare To Be Different Outdoor was al actief op het gebied van online marketing, voornamelijk op diverse social mediakanalen, maar had het gevoel dat er nog veel meer uit te halen viel. Voor het maken van stappen op het gebied van online marketing hebben zij daarom Webiteers ingeschakeld.
Dare To Be Different Outdoor verkoopt haar daktenten via een dealernetwerk in Europa. De uitdaging lag daarom bij het genereren van zichtbaarheid voor het merk en de producten. Deze zichtbaarheid draagt bij aan het verhogen van het aantal dealer bezoeken dat fysiek plaatsvindt.
Strategie
Strategievorming bestaat uit een aantal onderdelen. Ten eerste hebben we een strategische sessie gehad met Dare To Be Different Outdoor. Tijdens deze sessie hebben we het speelveld onder de loep genomen. Wat is het doel? Wie is de klant is en wat zijn de pijnpunten? Hoe spelen de producten en/of diensten van Dare To Be Different daarop in? Hoe ziet het koopproces eruit? Door samen na te denken over dit soort vragen kan al een eerste vorm worden gegeven aan de online marketing initiatieven. Je maakt als het ware de kapstok.
Ten tweede hebben we onderzoek gedaan naar het online zoekgedrag van potentiële klanten, hebben we de systemen en processen in kaart gebracht en is (marketing) content afgestoft om tot nieuwe inzichten te komen. Deze inzichten dragen bij aan het bepalen van de uiteindelijke aanvliegroute. Je kan gaan bepalen wat je aan de kapstok gaat hangen.
Tot slot hebben we dit samengebracht in een plan dat zich richt op het doel van Dare To Be Different Outdoor: 50% meer tenten verkopen in 2021. In het plan hebben we helder toegelicht welke acties uitgevoerd moeten worden om dit doel te halen.
Oplossingen
Vanuit de strategie ligt het zwaartepunt voor het genereren van zichtbaarheid op online adverteren, het uitbreiden van de website voor betere informatievoorziening en het centraliseren naar één marketingsysteem (in dit geval HubSpot). In de eerste periode is hierbij veel energie gestoken in het migreren van de website, het opzetten van meetsystemen en het uitbreiden en optimaliseren van de advertenties. Een goed begin om zichtbaarheid te vergroten en een dynamische inrichting te creëren waarmee gemakkelijk website-uitbreidingen gedaan kunnen worden.
Vervolgens is de website uitgebreid door een aantal relevante pagina’s toe te voegen op basis van het zoekwoordonderzoek. Dit hebben we gecombineerd met het implementeren van nieuwe conversiepaden. Deze zorgen ervoor dat contactgegevens vroegtijdig in de klantreis opgevangen worden.
Impact
De eerste drie maanden van het proces zijn erg succesvol gebleken. Zo is de click-through rate (CTR) van de advertenties verdubbeld dankzij optimalisatie van de advertentieteksten, de doelgroep en het budget. Het websiteverkeer is met 162% gestegen als we maart, april en mei 2021 vergelijken met dezelfde periode in 2020. Ook converteren de conversiepaden goed waardoor er kansen zijn ontstaan om een relatie op te bouwen met de klant.